Utdanningene i grafisk design & kommunikasjon følger de stadig skiftende behovene innen kommunikasjonsfeltet

Programmene fokuserer på innovasjon og utvikling av teknologi samt beskrivende teknikker og blander den akademiske tilnærmingen med eksperimentell teknologi og visuelle språk. Ved NABA får du bred kunnskap gjennom de ulike studienivåene i Bachelor of Arts, Master of Arts og Academic Master programmene.

Studentene har mulighet til å tilegne seg solid kunnskap som vil lede dem inn i kommunikasjons- og markedsføringsverdenen. Gjennom forståelse av alle aspekter av grafisk design og utvikling av tekniske, kreative og analytiske ferdigheter.

Programmene oppsummerer markedsføring med et kunstnerisk perspektiv, teoretiske aktiviteter og kreative laboratorier. Som gjør elevene i stand til å tolke og forstå alle kommunikasjonselementer og språk, samt deres kulturelle og imaginære kontekster, for å skape kommunikasjonsresultater.

Kontakt oss for veiledning

Grafisk design og art direction

Bachelor of Arts, 3 år, Milano og Roma. Språk Engelsk.

Bachelorstudiet introduserer studentene til kommunikasjonsverdenen og nye medier ved å kombinere den akademiske metoden med eksperimenteringen i de kreative laboratoriene. Studentene lærer å styre prosjekter ved hjelp av teknikker og språk innen grafisk design, reklame, digital publisering, digitale medier, 3D og bevegelig grafikk og levere reelle og effektive prosjekter for bedrifter og foreninger.

I løpet av bachelorstudiet vil studentene få mulighet til å:

  • utforske tverrfaglige metoder.
  • drive forskning, definere strategier og skape innovasjoner
  • eksperimentere med reelle oppdrag sammen med ledende internasjonale partnere

Karrieremuligheter: Art director, copywriter, grafisk designer, webdesigner, merkevaredesigner, redaksjonell designer, detalj- og utstillingsdesigner, emballasjedesigner, illustratør, visuell designer.

Studer 1 år ved NABA – Certificate in Graphic Design

NABAs 1. års program er rettet mot internasjonale studenter som ønsker å tilbringe et år på NABAs campus i Milano eller Roma med studenter fra hele verden. Du studerer første året på bachelorstudiet i grafisk design og får fagbrev fra NABA på slutten av kursene.

Vil du vite mer om å studere 1 år ved NABA?

Visuelt design og integrert markedskommunikasjon

Master, 2 år, Milano. Språk Engelsk.

Masterstudiet kombinerer en solid utdanning innen markedsføring og integrert kommunikasjon med et stort antall tekniske og kunstnerisk uttrykksfulle ferdigheter for å produsere reelle kommunikasjonsresultater. Ved å jobbe med reelle oppgaver får studentene mulighet til å sette ferdighetene sine i praksis og gjennomføre alle faser av komplekse kommunikasjonsprosjekter.

I løpet av masterstudiet vil studentene få muligheten til å:

  • dekode kommunikasjonselementene og språket så vel som deres samtidige kulturelle og imaginære kontekster
  • vurdere ulike kommunikasjonsspråk og identifisere effekten av kommunikasjonsprosesser på dagens sosioøkonomiske og kulturelle kontekster
  • administrere komplekse kommunikasjonsprosjekter og finne den rette balansen mellom den økonomiske og den kunstnerisk-kreative dimensjonen

Kreativ reklame

Akademisk master, 1 år, Milano. Språk Engelsk.

Det akademiske masterstudiet gir studentene mulighet til å utvikle grunnleggende ferdigheter innen copywriting, storytelling og art direction, som gjør at de kan produsere annonsekampanjer i ulike typer medier.

Den didaktiske metoden for masterstudiet består av en rekke møter med veletablerte fagpersoner og bedrifter innen italiensk og internasjonal reklame som veileder studentene gjennom de viktigste teknikkene i den kreative reklameprosessen, med en typisk «learning-by-doing»-metode.

I løpet av masterstudiet vil studentene få muligheten til å:

  • å få grunnleggende kunnskap om kreativ reklame gjennom teori og praksis
  • eksperimentere med ekte kampanjer og oppdrag med internasjonale ledende partnere
  • delta i prestisjetunge internasjonale kreative konkurranser

User experience design

Master, 2 år, Milano. Språk Engelsk.

Dette masterprogrammet gir teoretiske, tekniske og metodiske ferdigheter for design av komplekse digitale kommunikasjonssystemer. Gjennom en kontinuerlig syntese mellom kreativitet og strategi, og med en analytisk og systemisk tilnærming til design som refererer til kognitiv psykologi og moderne visuell kultur, tar mastergraden for seg studiet og design av digitale grensesnitt (nettsider, apper, digital publisering, Internett). of Things, etc.) og har fokus på brukeropplevelse (UX/UI) og informasjonsarkitektur.

I løpet av masterstudiet vil studentene få muligheten til å:

  • identifisere potensialet som ny teknologi gir og effektene av samspillet mellom mennesker og informasjonsteknologisystemer, og prøve å forstå deres innflytelse på kommunikasjonsprosesser
  • søk og analyser informasjonen som trengs for å designe effektive kreative løsninger og utvikle moderne språk og visuelle stiler som også er tilpasset den tekniske konteksten
  • organisere og administrere komplekse designprosjekter som integrerer opplevelses-, merke-, design- og brukervennlighetsaspekter ved digitale produkter eller nettjenester, for å effektivt møte målene for innholdsstyring

Bærekraftig innovasjonskommunikasjon

Akademisk master, 1 år, Milano. Språk Engelsk.

Denne mastergraden utforsker teorier, metoder og designstrategier for moderne kommunikasjon. Gjennom et intensivt program som hjelper studentene å utvikle en tverrfaglig analyse, kulturell koding og språkferdigheter som er relevante for bærekraftig innovasjon innenfor institusjoner og bedrifter. Studentene gis ferdigheter til å designe og planlegge kommunikasjonssystemer. Hvor markedsføring, strategi og kreativitet integreres på en sammenhengende og harmonisk måte for å øke den økosystemiske effekten av kulturelle og teknologiske innovasjoner.

I løpet av masterstudiet vil studentene få muligheten til å:

  • For å forstå de vitenskapelige verdiene til bærekraftig innovasjon og transformere dem til solide strategiske elementer for kommunikasjon
  • Å utvikle ulike designmetoder for å møte ulike økososiale utfordringer i virkeligheten
  • Å administrere komplette og komplekse interne og eksterne kommunikasjonsprosjekter og designe systemiske tilnærminger rettet mot å fremme sosial innovasjon og en bærekraftig fremtid.
Kontakt oss