Communication Design

Dette masterkurset gir en bred utdanning i sosiologiske, kulturelle og kreative sammenhenger sammen med moderne mediekanaler for å skape minneverdige kommunikasjonsstrategier som kan gi gjenklang med de mest utviklede sosiale forestillingene. Dette programmet gir deltakerne de kritiske verktøyene for å undersøke det komplekse forholdet mellom digital forstyrrelse, sosial endring, visuell kultur og nye medier.

Ved å utdype kunnskapen om de nyeste teknikkene for visuell kommunikasjon for å lage svært relevante kommunikasjonskampanjer, lærer studentene å mestre kunstretning, med særlig fokus på digital kommunikasjon og kreativ bruk av mulighetene som tilbys av nye teknologier og multimediespråk.

Kurset bygger en solid forståelse av utviklingen av kommunikasjon gjennom spredning av nye medier, med mål om å utdanne en ny generasjon formidlere som er eksperter på visuell historiefortelling og perfekt tilpasset sosiale og kulturelle endringer. Ved å undersøke bilders komplekse natur både gjennom en historisk-kritisk lesning og en forskningsbasert tilnærming med særlig oppmerksomhet på eksperimentelle kommunikasjonsspråk og hvordan deres symbolverdi utvikler seg over tid, blir deltakerne kjent med de viktigste sosiologiske teoriene som brukes. til kommunikasjon, innenfor det ekstremt fragmenterte scenarioet for nye medier.

Fokus

  • Design for integrerte kommunikasjonskampanjer
  • Art Direction for avansert merkevarebygging
  • Visuelle multimediespråk
  • Viktige trender innen visuell design
  • Kommunikasjonssosiologien

Karrieremuligheter: Head of Digital Communications, Head of Advertising, Creator of Social Content for Brands, Content Developer/Content Manager for Publishers, Project Manager for Events and Exhibitions.

Vil du vite mer?