Graphic Design and Art Direction
Bachelorstudiet introduserer studentene til kommunikasjonsverdenen og nye medier ved å kombinere den akademiske metoden med eksperimenteringen i de kreative laboratoriene.
Studentene lærer å håndtere prosjekter ved hjelp av teknikker og språk innen grafisk design, reklame, digital publisering, digitale medier, 3D og animasjonsgrafikk, og leverer reelle og effektive prosjekter til bedrifter og organisasjoner. Ved å gi studentene muligheten til å spesialisere seg i faget de har valgt i andre og tredje studieår, sikrer vi at vi utdanner yrkesrelevante spesialister som er klare til å takle bransjens mange utfordringer.
Fokus
- utforske tverrfaglige metoder.
- drive forskning, definere strategier og skape innovasjoner
- eksperimentere med reelle oppdrag sammen med ledende internasjonale partnere
Karrieremuligheter: Art director, copywriter, grafisk designer, webdesigner, merkevaredesigner, redaksjonell designer, detalj- og utstillingsdesigner, emballasjedesigner, illustratør, visuell designer.
Studer 1 år ved NABA
NABAs 1. års program er rettet mot internasjonale studenter som ønsker å tilbringe et år på NABAs campus i Milano eller Roma med studenter fra hele verden. Du studerer første året på bachelorstudiet i grafisk design og får fagbrev fra NABA på slutten av kursene.
Vil du vite mer om å studere 1 år ved NABA?
Du kan velge mellom tre ulike spesialiseringer
Spesialisering: merkevaredesign /brand design
Spesialiseringen i merkevaredesign utdyper merkevarekommunikasjonen og utvider studentenes kompetanse innen design og innovasjon av et strategisk og visuelt merkevareimage. Studentene håndterer hele den digitale utviklingen med fokus på emballasje, detaljhandelsdesign og forbrukeropplevelser.
De generelle ferdighetene innen kommunikasjon blir stadig mer utviklet, med en særlig interesse for merkevareenheter. Spesialiseringen starter med design av en merkevares visuelle identitet og går videre til å forbedre den, og tilbyr en strategisk integrert tilnærming som tar hensyn til selskapets verdier, misjon og tone of voice samt bakgrunnskultur og språk.
Spesialisering: kreativt lederskap / creative direction
Spesialiseringen i kreativ ledelse tar for seg en komplett kommunikasjonskampanje (både online og offline) og undersøker utformingen og gjennomføringen av den. Den integrerer uttrykksfulle språk og muligheter ved hjelp av teknikker og medier som er kompatible med målene for målgruppen og engasjementet.
Spesialiseringen tar sikte på å forberede studentene på yrket som kreativ regissør i reklamebransjen, samt i multimedia- og sosiale miljøer, samtidig som de tilegner seg organisatoriske ferdigheter for den kreative prosessen og konfrontasjonen med de ulike fagpersonene som er involvert i den audiovisuelle produksjonen.
Spesialisering: visuell design / visual design
Den tekniske ekspertisen innen grafisk og eksperimentell visualisering utvikles gjennom design og produksjon av oppslukende prosjekter med sterk visuell effekt og høyt engasjement.
Ved å utforske samtidens uttrykksscenario vil studenter som spesialiserer seg i visuell design, definere sin tilnærming til å undersøke og utarbeide originalt innhold og estetikk. Ved hjelp av ulike språk og teknikker (illustrasjon, digital animasjon, fotografi) skal studenten finne frem til en personlig stilistisk signatur som kan brukes i forfatterprosjekter og viktige kommunikasjonsprosjekter i moderne kulturelle kontekster.