Mote, handel og entreprenørskap
Fashion Business & Entrepreneurship
Master of Arts, 15 months
Å starte et nytt selskap og utvikle nye kommersielle ideer er det alle toppledere opplever på et tidspunkt i karrieren. Med et solid fundament innen tre hovedområder: motebransjen, markedsføring og kommunikasjon i motebransjen og moteloven, er en profesjonelt planlagt nystart et sikkert skritt mot suksess.
Dette kurset på masternivå er designet for å trene fremtidige ledere og ledere i moteindustrien slik at de kan forstå, analysere og drive nøkkelelementene i en nystartet mote- og luksusmerkevirksomhet.
Deltakere på dette nivået har allerede en idé om hvilke design de ønsker å utvikle, hvilke produkter eller kolleksjoner de vil lansere, eller rett og slett hvor de ser lederskapet deres utvikle seg i bransjen. Dette programmet støtter disse nye satsingene med solid forretningssans og nøkkelplanlegging og markedsføringspraksis som er nødvendig for å utvikle en skalerbar forretningsmodell og for å sikre en raskt voksende bedrift.
Gjennom å bygge samlinger, produksjonsmetoder, budsjettering, markedsføring og kommunikasjon lærer deltakerne teoretiske, innovative og fremtidsrettede praktiske metoder rettet mot å skape, lage og lansere et produkt eller en kolleksjon på det globale markedet. De lærer å vurdere begrepet kreativitet slik det brukes på mote og luksusprodukter og evaluere hvordan bedrifter administrerer produktdesign, produksjonsprosesser, kommersialisering og markedsføring.
Orienteringer
Master i mote og handel er gitt i følgende spesialiseringer:
- Motebedrift og entreprenørskap / Moteoppstart
- Fashion Product Management
- Motekjøp og merchandising
- Mote og luksusmerkeledelse
- Mote omnikanal og e-handel
- Motepromotering, kommunikasjon og digitale medier
- Global Master for Luxury Business Professionals
Karrieremuligheter: bedriftsleder for motebransjen, produktsjef, gründer, prosjektleder, strategisk planlegger, merkevaresjef, bedriftskonsulent