Markedskommunikasjon og ledelse for dufter og kosmetikk

Dette masterprogrammet dekker teknologi, organisering, kommunikasjon og markedsføringsverktøy som brukes i luksusduft- og kosmetikkindustrien, med fokus på de nyeste teknologiene, inkludert virale plattformer, nettblogger, magasiner, sosiale medier og eksklusive samarbeid med påvirkere for å engasjere forbrukere og interessenter.

Studentene skal utforske markedet og få en grundig forståelse av bransjens nøkkelegenskaper og eiendeler, dens segmenter, nisjer og forbrukergrupper, og hvordan de kan tiltrekke seg dem ved å formidle luksusdrømmen.

Kommunikasjons- og innovasjonsledelse er avgjørende for å styrke og gjennomføre reklamekampanjer, kommunikasjonsplaner og salgskampanjer gjennom de mest hensiktsmessige kanalene, som gjenspeiler en merkevares visjon eller profil. De har en strategisk rolle i lanseringen av et parfyme- eller kosmetisk produkt og kan bestemme hvor vellykket det vil bli. Studentene skal planlegge og administrere presentasjoner, arrangementer, sosiale medier-kalendere/-planer og PR-aktiviteter og aktivt bruke de nyeste mediekanalene, f.eks. influencer og innholdsmarkedsføring.

Kontakt oss for mer info

Fokus

  • Innovasjons- og transformasjonsprosesser
  • Ledelse og markedsføringsstrategier for duftindustrien, ATL/BTL.
  • Trendanalyse og historiefortelling
  • Bærekraft og miljøvennlige produksjonsprosesser
  • Visuell kommunikasjon

Karrieremuligheter: Leder for innovasjon og transformasjon, leder for arrangementer og sosiale medier, PR- og kommunikasjonssjef, planlegger for sosiale medier, KOL og Influencer Manager.

Spesialiseringer

Masterprogrammene i parfyme og kosmetikk gis i følgende spesialiseringer:

  1. Markedskommunikasjon og ledelse for dufter og kosmetikk
  2. Ledelse og lisensiering av merker og kosmetikk for parfyme og kosmetiske produkter
  3. Ledelse av duftopplevelser for luksusindustrien
Trenger du veiledning?