Dette masterprogrammet dekker teknologi, organisering, kommunikasjon og markedsføringsverktøy som brukes i luksusduft- og kosmetikkindustrien, med fokus på de nyeste teknologiene, inkludert virale plattformer, nettblogger, magasiner, sosiale medier og eksklusive samarbeid med påvirkere for å engasjere forbrukere og interessenter.
Studentene skal utforske markedet og få en grundig forståelse av bransjens nøkkelegenskaper og eiendeler, dens segmenter, nisjer og forbrukergrupper, og hvordan de kan tiltrekke seg dem ved å formidle luksusdrømmen.
Kommunikasjons- og innovasjonsledelse er avgjørende for å styrke og gjennomføre reklamekampanjer, kommunikasjonsplaner og salgskampanjer gjennom de mest hensiktsmessige kanalene, som gjenspeiler en merkevares visjon eller profil. De har en strategisk rolle i lanseringen av et parfyme- eller kosmetisk produkt og kan bestemme hvor vellykket det vil bli. Studentene skal planlegge og administrere presentasjoner, arrangementer, sosiale medier-kalendere/-planer og PR-aktiviteter og aktivt bruke de nyeste mediekanalene, f.eks. influencer og innholdsmarkedsføring.
Kontakt oss for mer info
Fokus
- Innovasjons- og transformasjonsprosesser
- Ledelse og markedsføringsstrategier for duftindustrien, ATL/BTL.
- Trendanalyse og historiefortelling
- Bærekraft og miljøvennlige produksjonsprosesser
- Visuell kommunikasjon
Spesialiseringer
Masterprogrammene i parfyme og kosmetikk gis i følgende spesialiseringer:
- Marketing and communication management for fragrances & cosmetics
- Fragrances and cosmetics brand management and licensing
- Olfactory experience management for the luxury industry
- Product management for fragrances and cosmetics
Karrieremuligheter: Leder for innovasjon og transformasjon, leder for arrangementer og sosiale medier, PR- og kommunikasjonssjef, planlegger for sosiale medier, KOL og Influencer Manager.