Håndtering av parfymer og kosmetikk
Fragrances & Cosmetics Management
Dette treårige, heltidsprogrammet gir omfattende kunnskap om livssyklusen til parfyme- og kosmetikkprodukter i luksussegmentet, med verdifull innsikt i produktutvikling, historiefortelling og bransjespesifikke merkevarestyringsstrategier.
Læreplanen kombinerer teori og praktisk praksis for å fremme samhandling mellom alle som er involvert i å lage og markedsføre dufter og skjønnhetsprodukter, inkludert hudpleie og sminke.
Studentene skal utforske kritiske problemstillinger knyttet til planlegging, utvikling, produksjon, distribusjon, innkjøp, merkevarebygging og markedsføring av dufter og kosmetikk med fokus på lisensiering. De vil lære å kombinere kreativitet, teknisk ekspertise og strategisk tenkning for å transformere kreative ideer til vellykkede produkter.
Fokus
- Merkestrategier for skjønnhetsprodukter i luksussegmentet
- Forskningsmetoder og trendanalyse
- Emballasje design
- Teknikker og erfaringer for å trene luktesansen og nesen.
- Finans- og markedsstrategier
Vil du vite mer?
Med dedikerte læringsmoduler om merkevarestrategier, duftproduktdesign, parfyme- og kosmetikkhistorie, duftopplæringsteknikker samt produksjons- og kommunikasjonsprosesser, sosiologi, antropologi og psykologi, gis deltakerne en unik mulighet til å bygge en omfattende kompetanse for å håndtere alle aspekter av produkt- og merkevareutvikling.
Studentene skal lære å tilpasse kommunikasjons-, markedsførings- og reklameteknikker for å nå salgsmål og anvende nøkkelstrategier for parfyme- og skjønnhetsbedrifter.
Programmet vil også gi en oversikt over aktuelle problemstillinger som påvirker industrien, inkludert bærekraft, integrasjon og digital transformasjon, som fører til en dyp forståelse av den sosiale og miljømessige påvirkningen av kosmetiske produkter for å fremme en bærekraftig tilnærming. Erfarne ledere vil veilede deltakere slik at de kan tilegne seg problemløsningsferdigheter gjennom case-basert læring.
Karriere: merkevaresjefer, produktsjefer, handelsmarkedssjef, kommunikasjonssjef