Product Management for Fragrances and Cosmetics

Dette ettårige programmet dekker teknologien, organisasjonen og økonomien i produksjonen av dufter og kosmetikk, og lærer hvordan man håndterer forretningsproblemer mens man reagerer på markedsendringer og produktinnovasjoner og de siste trendene i bransjen.

Deltakerne vil oppdage de beste strategiene for å optimalisere produksjon, markedsføring, distribusjon og produksjon innen luksuriøse duft- og skjønnhetsmerker og bli introdusert for økonomiske nøkkelindikatorer. De vil møte alle aspekter fra forskning og utvikling til kommunikasjon når de lanserer nye parfymer eller skjønnhetsøkser, analysere ulike markedssegmenter og fordype seg i de nyeste teknikkene for produktpresentasjon, markedsføring, distribusjon, detaljhandel og nettkommunikasjon, samt duftmarkedsføring.

Kurset vil gi en oversikt over det grunnleggende innen parfymeri, ingredienser og sammensetningsprosesser og teknikker med spesifikke laboratorieaktiviteter for luktopplevelser. Deltakerne får en forståelse av hvordan ingrediensene bearbeides til et sluttprodukt ved å observere hvert trinn fra pre-produksjon til post-produksjonsprosesser, f.eks. markedsføring og pakking.

Fokus

  • Parfyme og kosmetikk historie, visjoner, utvikling og trender.
  • Markedssammensetning og segmentering
  • Grunnleggende om forretningsdrift og produktledelse innen parfyme og kosmetikk.
  • Markedsintroduksjon – lansering av nye produkter
  • Viktige aspekter ved innkjøp, markedsføring og visuell visning.
  • Strategier for kommunikasjon og produktledelse

Karriere: Produktsjefer, merkevaresjefer, Key Account Managers, Retail Beauty Managers

Trenger du veiledning?