Fashion Management, Digital Communication & Media
Dette treårige bachelorstudiet gir en bred utdanning innen motens kulturelle, kreative og sosiale forretningssammenheng sammen med moderne kommunikasjonskanaler, inkludert nettbaserte verktøy, med video, motefilmer, trykte og digitale medier med bilder og tekst, sammen med de mest innovative teknikker for å lage og forbedre forretningskommunikasjonsstrategier spesielt for mote- og luksusmarkedene.
Studenter kommer til å forstå filosofin, vekst og betydningen av sosiale medier i næringslivet og lære på hvordan plattformer og de mest innovative sosiale nettverkene på Facebook, Instagram, Pinterest og Twitter brukes for å representere en organisasjon, en produkt eller et varemerke og er kraftfulle verktøy for å få kontakt med konsumenter gjennom å lage lojala følger.
Studiet fokuserer på solid kunnskap om tradisjonell og digital markedsføring, sammen med redaksjonelle ferdigheter for digital PR- og presseaktiviteter inkludert moteskriving og -redigering, digital historiefortelling og reklame- og markedsføringspublisering, økonomi og budsjettstyring, samt medieplanlegging, kreativ retning og motefotografering.
Vil du vite mer?
Fokus
- Strategier for merkevarefortelling og markedsføring
- Tradisjonelle og digitale medier
- Moteskriving og effektiv kopi, redaksjonell
- Samtidskulturelle perspektiver, trender og prognoser
- Strategier for fotografering og video på moderne måte
Karrieremuligheter: Digital Marketing Manager, Medieplanlegger/Mediesjef, Kommunikasjonssjef/Direktor, Markedssjef, Multimedia Content Designer, Social Media Editor/Manager.
Det første året gis også som ettårig program
Istituto Marangoni ettårig program er rettet mot internasjonale studenter som ønsker å tilbringe et år på Istituto Marangoni campus i Milano sammen med studenter fra hele verden. Du studerer det første året på Bachelorstudiet og mottar fagbrev fra Istituto Marangoni ved fullført kurs. Du kan også velge å lese videre.