Fashion Business

Å introdusere en motekolleksjon eller luksusprodukt videre i grossist- og detaljistkanaler krever en blanding av både solid forretningssans og kreative kommunikasjonsferdigheter for å fullføre prosessen, bestemme målgruppe, prisnivåer og planlegge markedsførings- og distribusjonskanaler.

Deltakerne lærer praktiske ferdigheter ved å samarbeide med internasjonale selskaper i sammenheng med bransjeprosjekter og casestudier, samt gjennom gjesteforelesninger og samtaler fra tilreisende fagfolk og eksperter i sektoren. Det overordnede målet med programmet er å lære opp fremtidige forretningsfolk som kan lage en gyldig forretningsplan eller kommersielt forslag, enten for et oppstartsselskap, nye forretningsprosjekter eller for utvikling av en eksisterende merkevare.

Fokus

  • Motesystemet, spådommer og forbrukermarkeder
  • Trender, kulturelle bevegelser, innovasjon
  • Produksjons- og produksjonsprosesser
  • Rollen til motekjøperen
  • Markedsstrategier og kommunikasjonsverktøy
  • Merker og merkevarebygging
  • Økonomi og administrativ kontroll
  • Motesalg og digital markedsføring
  • Motens historie frem til i dag
  • Teori og praksis i kreativ forskning

Karrieremuligheter: detaljhandelssjef, forretningsutvikler, kommersiell direktør, prosjektleder, driftslederKontakt oss

Studer 1 år ved Istituto Marangoni

Istituto Marangonis 1. års program er rettet mot internasjonale studenter som ønsker å tilbringe et år på Istituto Marangonis campus i Paris med studenter fra hele verden. Du studerer første året på bachelorstudiet i motedesign og får fagbrev fra Istituto Marangoni på slutten av kursene.

Kontakt oss