Creative Technology

Studiet utforsker CGI-verdenen og tar sikte på å utvikle fagfolk innen spill, VFX og 3D. Gjennom hele studiet arbeider studentene med de mest innovative digitale teknologiene innen virtuell produksjon for å utvikle VFX i sanntid, karakterdesign og animasjon ved hjelp av motion capture-systemer.

Bachelorprogrammet kjennetegnes av en sterk kobling til designarbeid og workshops som fordyper studentene i moderne multimedia og digitale produksjoner. Det legges stor vekt på VR, MX og eksperimenter med virtuell design.

Fokus

  • Produsere visuelle effekter
  • Skape 3D-figurer og -miljøer
  • Designe videospill
  • Bruke innovative teknikker og teknologier (Mocap, AI, virtuell produksjon)Producera visuella effekter

Karrieremuligheter: VFX artist, Compositor, 3D artist, Character designer, CGI animator, spelutvecklare, VR specialist, Rigger, Shader artist, UX designer, Interaction designer, Creative technologist, Technical artist Colourist.

Studera 1 år på NABA – Certificat in creative technologies

NABA:s 1:års program riktar sig till internationella studenter som vill tillbringa ett år på NABA:s campus i Milano tillsammans med studenter från hela världen. Du läser första året på kandidatutbildningen i kreativ teknik, och får vid avslutade kurser ett certifikat ifrån NABA.

Kontakt meg for veiledning

Spesialisering: Game

Spesialisering: Game

Spesialiseringen i spilldesign har som mål å utdanne spilldesignere og tekniske kunstnere som kan håndtere alle fasene som er nyttige og nødvendige for utviklingen av et videospill, ved å lære de viktigste verktøyene for å skape historier, miljøer, karakterer og utvikle interaktive og spillbare prototyper.

Vi legger stor vekt på å analysere de viktigste spillmotorene som brukes i videospillbransjen, samt de nyeste teknologiene for virtuell virkelighet (VR) og virtuell produksjon for å være best mulig forberedt på å møte behovene til det stadig økende antallet digitale underholdningssektorer.

Spesialisering: 3D og VFX

Spesialisering: 3D og VFX

Spesialiseringen VFX og 3D har som mål å utdanne VFX- og 3D-artister som kan håndtere alle nyttige og nødvendige trinn i utviklingen av visuelle elementer for film, arrangementer og spill.

Studentene vil få muligheten til å lære de viktigste teknikkene for live action-filming på greenscreen og LED-vegger, oppretting og håndtering av 3D-figurer og -miljøer, klassisk animasjon for nøkkelbilder, avansert animasjon med motion capture-systemer for kropp og ansikt, bruk av off-line-rendering og de mest moderne teknikkene for virtuell produksjon i sanntid.

Kontakt oss