Fashion Digital Marketing
Dette masterstudiet er et intensivt program som analyserer utviklingen i motebransjen når det gjelder markedsføring, kommunikasjon og kultur.
Med mål om å forberede studentene til å jobbe med digital markedsføring og lage spesifikt innhold og strategier for mote- og livsstilsmerker. Gjennom teoretiske og prosjektbaserte kurs om digital teknologi, verktøy og medier hvor forelesninger suppleres med seminarer og workshops, kan studentene utvikle en selvstendig, innovativ og bærekraftig tilnærming.
Fokus
- For å forstå innholdet, de uttrykksfulle språkene og verktøyene som danner grunnlaget for digital markedsføring i moteindustrien og livsstilssektoren.
- Å få kompetanse til å designe, planlegge og implementere strategier for mote og digitale systemer.
- Å utvikle studentens ferdigheter til å håndtere ulike situasjoner selvstendig eller gjennom teamarbeid, og å utvikle deres evne til å samhandle med fagpersoner.
Karrieremuligheter: digital markedssjef, digital prosjektleder og strateg, digitalt innholdsskaper, visnings- og reklameskaper, nett- og sosial markedssjef, e-handelssjef, digital PR, SEO-ansvarlig, samfunnsansvarlig