Fashion Marketing Management
Det treårige bachelorstudiet i motemarkedsføring og ledelse har som mål å utdanne en spesialist som kan håndtere den tverrfaglige kompleksiteten i moteverdenen og koble idé- og produktutviklingsfasen med strategier for markedsføring, kommunikasjon og distribusjon. Programmet gir kultur-, design- og ledelsesferdigheter knyttet til moteforsyningskjeden og markedsføringsledelse.
Studentene skal utvikle merkevarevisjoner og identitetsprosjekter, digital kommunikasjon og distribusjon basert på kunnskap om produktsystemet. Og designe strategiske prosesser knyttet til de nye kravene til digital markedsføring og nye modeller for kreativt entreprenørskap. Kurset vil ta for seg temaer knyttet til forsyningskjede og bærekraftig design, med sikte på en innovativ tilnærming til den sosiokulturelle og bærekraftige effekten av moteindustrien.
Fokus
- Tilegne seg kulturell, design og teknisk kompetanse knyttet til moteproduktet.
- Utvikle merkevareidentitet og merkevisjonsprosjekter, i tråd med nye markedskrav, utvikling av digital markedsføring og kreative gründermodeller.
- Utforsk tverrfaglige tilnærminger og nye scenarier.
Karrieremuligheter: Produktsjef, Sustainable Supply Chain Manager, Brand Manager, Merchandiser, Collection Manager, Fashion Buyer, Sales Manager, Account Manager, Trend Scientist, Social Media Manager, E-Commerce Manager.
Det første året gis som ettårig program
NABAs ettårige program er rettet mot internasjonale studenter som ønsker å tilbringe et år på NABAs campus i Milano sammen med studenter fra hele verden. Du studerer første året av bachelorgraden i motemarkedsføring og ledelse, og ved fullført kurs får du et sertifikat fra NABA. Du kan også velge å lese videre.