Om å studere spillutvikling ved NABA 2

Mirko Torrente er en Unreal Engine-generalist som nylig ble uteksaminert i spillutvikling ved NABA, Nuova Accademia di Belle Arti. I denne artikkelen gir Mirko et innblikk i sin tid på akademiet hvor hovedfokuset er ’læring ved å skape’… det høres ut som musikk i våre ører!

Kan du introdusere skolen din for oss og fortelle oss hva du synes gjør den spesiell?

NABA er en kunsthøyskole som jeg vil kalle ”ukonvensjonell”, hvor hovedmålet er å lære ved å skape.

I kombinasjon med dette pedagogiske konseptet og den daglige kontakten med et stort antall internasjonale studenter, kan du skjerpe din sensitivitet og komme i kontakt med ulike kulturer, noe som i stor grad letter den kreative prosessen.

Etter min mening, det som gjør NABA til det perfekte valget for de som ønsker å starte en kunstnerisk reise, er ikke begrenset av professorer som tvert imot er de første som oppmuntrer studenter til å eksperimentere og nærme seg problemer fra forskjellige perspektiver…

Les mer her