Skolen kunngjør et nytt prosjekt med Creators Club, som forener mote med rojiblanca-identiteten.
Atlético de Madrid har alltid stått for verdier som besluttsomhet, autentisitet og lagånd. Med disse prinsippene i tankene lanserer klubben en ny konkurranse for studentene ved Istituto Marangoni Milano.
Prosjektet, som er en del av Creators Club-initiativet, inviterer både bachelor- og masterstudenter i motedesign til å tolke klubbens visuelle identitet og prinsipper på nytt gjennom et moteperspektiv og den unike stilen til hver enkelt ung designer.
Målet er klart: å forene lidenskapen for fotball med stilistisk innovasjon og skape unike plagg som uttrykker intensitet, lagånd og besluttsomhet. Studentene vil fordype seg i klubbens historie og utforske dens essens for å oversette den til en moderne estetisk visjon.

De beste prosjektene vil bli presentert i Madrid, der finalistene vil få muligheten til å lære mer om koblingen mellom sport og motedesign gjennom et eksklusivt møte med klubben. En ekspertjury vil velge ut vinnerprosjektet, som kan bli integrert i fremtidige samarbeidsprosjekter mellom Atlético de Madrid og Istituto Marangoni Milano.
«Fotball er i dag mer enn bare en sport; det er et kulturelt uttrykk, en stil og en visjon. Med dette prosjektet ønsker vi å fortsette å støtte nye talenter som deler dette perspektivet», sier arrangørene.
Gjennom dette initiativet bekrefter Atlético de Madrid og Istituto Marangoni Milano sin forpliktelse til å fremme unge talenter og utforske nye kreative horisonter. Prosjektet er lansert, og nå er det opp til studentene å slippe kreativiteten løs!
Programmet