Studenter ved Domus Academy, fra masterprogrammene i Fashion Design og Fashion Management, fikk i oppgave å utforske nye måter å skape mote på som gjenspeiler vår tid.
Målet med prosjektet var å løfte PepsiCo-merkene Pepsi MAX og Rockstar til ikoniske og bærbare plagg som inspirerer og engasjerer forbrukere – samtidig som de tar hensyn til viktige temaer som tilhørighet, identitet og bærekraft.
Etter en intensiv workshop jobbet tolv internasjonale studenter ved Domus Academy i mer enn tre måneder med å utvikle sine kolleksjoner. Her stod kreativitet, innovasjon og strategisk tenkning i sentrum.
Ved prosjektets slutt kåret representanter fra selskapet og merkene to vinnere: Louis Lanting (Nederland) for Rockstar og Zih Ling Chen (Taiwan) for Pepsi MAX.
De utvalgte kolleksjonene ble produsert som prototyper og vist under Fashion Graduate Italia 2021 i Milano – en prestisjefylt arena for fremtidens designtalenter.
I tillegg skal kapselkolleksjonene stilles ut ved PepsiCo Design and Innovation Center i New York City, hvor de får møte et internasjonalt publikum og fortsetter å inspirere innen mote, design og merkevareinnovasjon.
Relaterte kurs: