Motehuset, som ble grunnlagt av to alumner, er inkludert i den offisielle kalenderen for Paris Fashion Week, og presenterte en atmosfærisk garderobe inspirert av kjente amerikanske svart-hvitt-filmthrillere.

Hitchcock-silhuetter, sorte skinnkjoler som omslutter kroppene til mystiske kvinner, som heltinnene til amerikanske film noirs fra 1940-tallet. Det var i tråd med denne fascinerende vekkelsen at Mara Boyarovskaya viste sin FW24-kolleksjon på Istituto Marangoni i Paris, som fungerte som rammen for denne atmosfæriske motepresentasjonen.

Boyarovskayas moteshow på Istituto Marangoni i Paris 2

Et kjent sted for Maria, som studerte og trente der, å ta utfordringen med å bli motedesigner. Og på Marangoni møtte hun Artem Kononenko, nå en motefotograf, som hun i 2017 skapte maison de couture som bærer navnet hennes, som i dag distribueres av prestisjetunge forhandlere som La Samaritaine eller farfetch.com.

Over 7 år har merket vokst og de to Marangoni-studentene kan nå stolt vise frem resultatet av moderne, ettertrykkelig kreativitet. Maria forklarer at klærne hennes ”eksemplerer vår forpliktelse til innovasjon, men også resonerer med individer som søker et snev av drama i garderoben”. Før hun lanserte sitt eget merke, hadde Maria jobbet hos Givenchy og John Galliano, to opplevelser som virkelig forklarer hennes smak for skarp skreddersøm og en raffinert, edgy estetikk.